Alla inlägg under oktober 2014

Av Kometen - 30 oktober 2014 14:07

Underbara höstdag! Det är inte bara dåligt att vara utan jobb, utan som en sån här dag har det känts väldigt skönt att få njuta av vädret och ta saker i min egen takt! Dessutom att ge sig själv möjlighet att njuta av tystnaden och lugnet.

Så skönt det var att vara ute och ösa båten och göra den klar för att köra ut morbror och mina päron ut till släktön i morgon så att dom kan få stänga för säsongen! Då slog det mig hur lycklig jag igentligen ska känna mig som är född i detta land där alla möjligheter finns! Och att mina problem är så små i det stora hela!

Älskade Sverige som ger så mycket till alla vi som bor här! Vi må vara bror duktig men vi försöker ändå hjälp till så gott vi kan till dom svaga ute i världen!

Dagens ord: Det är lätt att missa skogen för det är så mycket träd i vägen!

Av Kometen - 29 oktober 2014 12:31

Som en stor fotbollsälskare jag är så känns så tomt att en av dom starkaste personligheterna har förlorat en lång kamp mot cancern!

Det enda jag vill säga är Tack för allt du gav oss i Sverige den magiska sommaren 1994! Jag och många anser att det är den bästa sommaren i mitt liv!!

Så nu lägger jag in en stor snus och dricker en kaffe för din skull!!

Dagens ord: Inför döden är vi alla lika!!

Av Kometen - 28 oktober 2014 14:29

Har varit inne på det förut i den här bloggen! Men jag måste ändå ta upp det. Varför har jag så svårt att släppa och gå vidare. Varför måste jag ha ett svar och varför kan jag inte lära mig att ibland kan man inte få ett svar hur gärna man än vill för att kunna gå vidare! Nu försöker jag att tänka i positiva banor och försöker ändå att inse att även om man inte får ett svar eller chans att rätta till något som man vill! Så går livet vidare och man får helt enkelt lära sig (förhoppningsvis) av det gamla leva i nuet och inte planera för mycket!

Ha en bra dag!

Dagens tanke: solen går upp i morgon med och jag med den och har förhoppningsvis blivit en dag visare!!

Av Kometen - 27 oktober 2014 20:41

Nu ska man få ihop en bra blogg! Problemet är att det har ju liksom inte hänt så jävla mycket! Önskar det vore lite tvärt om, har dock blivit lite mera ego och tänker på mig själv och vad jag mår bra av istället för tvärt om!!

Dagens ord: Ta hand om dig själv först då kan du ta hand om andra!!

Av Kometen - 22 oktober 2014 09:11

Varför är det så fruktansvärt jobbigt att vänta på saker t ex bussen eller att kunna köpa en kaffe! Jag vill inte vänta!

Av Kometen - 19 oktober 2014 16:54

Ja då har man bytt ut sina förfäders brygga på våran släkt ö!! Medan hela Sverige har letat efter u båtar bara några kilometer därifrån så har jag inte kunnat bry mig mindre för mitt fokus har varit den nya flytbryggan! Det som slog mig vilket jävla jobb och vilket hantverk som mina förfäder gjorde när dom tillverkade bryggan på 40-talet all det virke som dom haft och all den sten som dom har burit med bara händerna! Sedan alla trädstammar som legat ni sjön i 70 år som var pinfärsk inuti! Medan jag gnäller på ont inuti ryggen och vi hade ändå lyftkranar och pråmar! Jag lyfter på hatten för dom! Sedan fick jag reda på hur mycket den gamla bryggan kostat 400 kr i för sig på 1940-talet men ändå den nya gick på 186000 lite skillnad :)

Dagens ord citerad av min morfar" det var bättre förr"

Av Kometen - 16 oktober 2014 16:44

Idag är det tio årsen på dagen som min lilla farmor gick bort! Och även fast tio år är en tid, så går det inte en enda dag där jag inte tänker på henne jag bor i lägenheten mitt i mot där hon bodde i nästan hela sitt vuxna liv! Ibland kan till och med tänka äh jag dra upp till farmor en stund och då slår det mig att hon inte längre finns med oss i fysisk form, men hos mig är hon alltid levande och kommer så att förbli. Och när jag ser farmor framför mig så ser jag hur hon såg ut när hon var frisk det andra är mindre viktigt! Visst kunde hon vara sur och gring och extremt gammal modig. Skulle jag som man gå in köket och hjälpa till då kunde man få sig en avhyvling men däremot om jag skulle varit kvinna ja då jävlar om jag inte var bra på att laga mat eller städa och diska! Fast man får väl inse att Sverige såg lite annorlunda på den tiden!!

Farmor hoppas du och farfar har det bra där ni nu är!

Dagens ord : Ett citat av min farmor " Så är det för det har jag sett tv" och då var det så för i farmors värld så hade tv aldrig fel!!

Av Kometen - 15 oktober 2014 18:15

Hur ska man få tiden att räcka till!! Har nu varit arbetslös i två månader och jag hinner inte med mera än att söka jobb och försöka hinna med all grejer sonen! Fattar inte hur jag hann när jag hade ett jobb! Så jag lyfter hatten för alla oss ensamstående föräldrar! För ja måste säga att jag vill skriva föräldrar för Hallå vi medan kan också vara ensamstående, inte bara mamman! Men eftersom jag anser att det inte är någon tävling om vem som har det jävligast men ändå en man inte tiden som vill ha mera jämlikhet i samhället kan man inte då skriva ensamstående eller som jag föredrar enastående förälder :)!!

Så jag lyfter på hatten och önskar er alla så mycket kärlek som det går och kramas istället för att bråka för vem har rätt! För att oftas så har ingen och alla rätt på hur man ser det! Så om alla som läser det här ge en komplimang till någon i morgon set är vi alla väldigt dåliga på!

Sen till sist vill jag gratulera min pappa idag som fyller 60 år du är den bästa pappa jag har och den enda därför så är det min plikt att vårda våran relation!!

Presentation


Gissa djuret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards