Alla inlägg under november 2014

Av Kometen - 10 november 2014 10:25

Ibland känns det som man lever i ett vakuum! Vissa skulle väl säga att det kallas vardag, fast just nu känns det som ett vakuum för mig. Och nä det känns helt ok för att jag har alltid haft svårt att leva och känna nuet, jag har alltid strävat framåt nya saker nya mål. Istället för att leva och njuta av att vara här och nu! Så att jag är i ett vakuum känns jättebra för jag funderar inte så mycket över framtiden, jag är så tacksam för att leva här och nu och inse att jag för första gången på flera år känner mig lycklig och nöjd över mig skälv för den jag är! Det märkliga är att jag kan liksom inte förklara varför jag känner så, det är bara så och det är jag nöjd över :)!

Dagens ord: njut av det livet du har inte vad du önskar att du hade, för då missar du allt det bra som du faktiskt har :)

Av Kometen - 9 november 2014 18:52

Idag är det fars dag!! Jag fick nog den största presenten att få träffa min yngsta son och fira hans 5 årsdag efter att inte ha träffat han på 4 månader!! Det är större än alla saker i världen och när jag lämnade av han och hans mor så grät han för att jag skulle gå!! Älskar mina små så det gör ont!!

Av Kometen - 3 november 2014 11:26

Jag satt i helgen och såg på Måns Möllers ensamföreställning om sitt autistiska barn. Det berörde mig så mycket för jag kände igen mig så mycket igen det, för jag har också ett barn med exakt samma sak! Det var både jobbigt att se men skönt också för han sätter ord för hur det är exakt att kämpa hela dagarna för att våra barn ska få samma förutsättningar som alla "normala barn", och hur det känns när alla misslyckandet blir tyngre och tyngre! Men också glädjen över att få höra igen mitt fall pappa det här var kul det vill jag göra igen!

I mitt fall så blir jag helt överlycklig om min son har varit inne i klassrummet hela dagen eller att se han leka med ett annat barn! Sånt som är självklart för andra är så stort för oss!

Idag vill jag hylla min exfru för det jobbet hon har lagt ner och vilken sätt hon fick skolan att gapa! Och att jag fick se hur duktig jurist hon är!!

Nu har ju inte alla barn med speciella behov sån tur att dom har en mamma eller pappa som är jurister och kan läsa vilka rättigheter man har, för det har man! Så det bästa rådet jag kan ge till alla föräldrar där ute! Anlita en jurist som kan förklara lagar och regler för annars blir överkörda och till sist ge er aldrig skit i om folk ser som en finne i röven! Det är våran plikt mot våra barn, för det är ingen annan som gör det åt er!!

Dagens ord: Hoppet är det sista som överger än!

Presentation


Gissa djuret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards