Alla inlägg den 21 september 2014

Av Kometen - 21 september 2014 19:32

En vän till mig sa en gång att det värsta med att vara singel är söndag kvällarna och det har hon fan rätt i! Man sitter och skrattar själv till parlamentet eller solsidan samt den obligatoriska söndagsfilmen! Fast man är ju inte ensam om det! Det är väl bara hoppas att man hittar någon att dela söndagarna med ;)! Då kan jag verkligen lova att jag ska tänka på söndagarna :)

Sköna söndag på er :)

Av Kometen - 21 september 2014 12:03

Blir ibland lite rädd på hur media påverkar oss både på gott och ont. Det som gör mig rädd hur lätt vi alla människor kan ledas till att något som inte är sant blir en sanning! Ta tex Thomas Quick först var han ett monster! Ett i sig skapligt justistiemord! Och nu framställs nästan som en snäll gammal gubbe som aldrig gjort någon något ont! Men det vi glömmer är att denna gubbe redan satt på Säter när morden uppdagades för ganska grova pedofil brott som kräver vård samt att jag tror att har man den böjelsen så kräver det nog vård livet ut! Alltså jag skulle inte vilja kalla han för en mys gubbe direkt som jag tolkar medias syn på saken! Fast jag anser alla har rätt till flera chanser men släppa folk vind för våg tror jag liksom intet på! Jag skulle kunna ta flera exempel men det skulle bli för tradigt!

Dagens ord: Allt är inte vad det ser ut att vara!
Sen måste jag avsluta med ett citat av min farmor i detta ämne "så är det för det har jag sett på tv" och i henne var det så!

Glad söndag gott folk

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Gissa djuret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards