Alla inlägg under mars 2015

Av Kometen - 30 mars 2015 19:40

Idag var nog den sista gången jag träffade en av mina allra största hjältar och förebild! Min älskade morfar som alltid funnits där alltid tagit sig tid alltid alltid har trott och stöttat! Det gör ont att se denna fina och starka människa ligga som en grönsak! Jag satt ju och pratade med han för mindre än en vecka sedan nu grymtar han knappt och den blicken! Nä det kommer inte jag minnas av en av minaxstora förebilder! Där därför kommer jag gå imot en av mina största principer att lägga ut en bild av mig och morfar och min bror! Den bilden av min morfar kommer jag att bära i mitt inre!!

Av Kometen - 28 mars 2015 12:50

Här går man runt på små lätta mål! Och visst har man sina små problem men i stora hela så mår jag bra! Sen så får man ett samtal där allt vänder upp och ner! Min kära gamla morfar har åkt på en stroke till! Så nu är det bara att vänta på vidare besked! Man inser då att alla vardagsproblem bara är skit saker! Så min uppmaning till er är att ta hand om varandra och bråka inte över skit saker! Kramas och säg snälla saker till varandra skjut inte upp det till morgondagen för då kan det vara försent!

Glad lördag till er alla!

Av Kometen - 27 mars 2015 08:19

Då var det fredag igen :)! Trots skit vädret är jag på kanon humör :)! Ikväll så ska jag göra min parad rätt heta räkor som jag av vissa skäl inte gjort på länge och med lite trevligt sällskap så kommer det här nog bli en av dom bästa helgerna på länge!

Hoppas alla ni där ute får en bra!

Av Kometen - 25 mars 2015 20:12

Efter att ha städat upp innobords i ett tag vilket är en prövning så har jag idag tagit tag i mitt hem som har skrikit efter mig ;) ny skurat och ny tvättat!

Av Kometen - 24 mars 2015 19:15

Sitter och kollar på mina blommor hemma. Rätt intressant dom berättar lite hur mitt senast år har varit! Många blad är vissna och döda som jag inte orkat gjort något med pricis som jag men en så länge finns det väldigt mycket mera gröna blad som frodas och bara vill leva pricis som jag där för vill jag bara skicka ur kärlek till alla och att många fajter måste man ta man vinner vissa men förlorar en del! Men en fajt man måste vinna är viljan att leva pricis som växterna!!

Av Kometen - 18 mars 2015 11:42

Igår gjorde jag ett aktivt val som gör att jag förmodligen kommer att förlora en av det vackraste och finaste jag har! I många år av mitt liv har jag aldrig satt några gränser vilket har gjort att jag slagit bakut pl mig själv men igår gjorde jag det ja sa ifrån och vad jag tyckte det innebär inte att jag mår bättre idag men förhoppningsvis så har jag kommer jag må bättre i en framtid för jag kan inte hela tiden anpassa mig säga och vara eller ta skit när personer använder vapen som dom vet jag aldrig skulle kunna värja mig i mot! Men jag är tvungen för annars kommer jag själv att gå under! Jag kan inte ändra på det som varit försöka att leva i nuet och ha en tanke på framtiden att inte göra samma misstag igen och istället för att vara bitter och rädd så ska jag sluta ta skit! Och istället för att bli arg och själv ömkan de så väljer jag att vända på klacken och gå! Passar jag inte så gör jag inte!

Av Kometen - 17 mars 2015 18:25

Jag vet att jag kommer att stöta mig med folk nu men det skiter jag högaktningsfullt i! Jag skäms ibland för mitt folk som har sådana små problem att man tycker att det är jobbigt med tiggare! Tiggeri har alltid funnits här i världen för så länge det finns rika så har det funnits fattiga det är sanningen! Många av dom tiggare vi ser i vårat land kommer från länder inom EU där dom blir behandlade som djur dom har aldrig haft eller kommer ha det skydd som vi som har haft lyckan att växa upp i ett land där dom flesta beroende på hur man ger sig själv chansen lyckas! Så varför är det så jobbigt att se att det finns folk som sitter i flera timmar i kylan för att kunna skicka hem lite pengar till sin familj! Medan vi väljer mellan oxfilé eller vilket vin vi ska ha till helgen! Dom människorna som gnäller har aldrig sett hur dom har det i sina hemländer det har jag! Och det är ingen vacker syn! Som jag ser det kan antingen ge dom en slant eller strunta i det, inte känna sig illa till mods jag är nämligen helt övertygad om att dom 1 miljon heller skulle vilja leva i sina hemländer och med sin familj och ha ett jobb där dom kunde försörja sig!
Och än så länge är det inte förbjudet att tigga i Sverige och jag hoppas att det aldrig blir det för vem vet i morgon kanske ni eller jag har oturen att sitta där själv!

Ha en bra dag där ute nu!!

Av Kometen - 17 mars 2015 18:25

Jag vet att jag kommer att stöta mig med folk nu men det skiter jag högaktningsfullt i! Jag skäms ibland för mitt folk som har sådana små problem att man tycker att det är jobbigt med tiggare! Tiggeri har alltid funnits här i världen för så länge det finns rika så har det funnits fattiga det är sanningen! Många av dom tiggare vi ser i vårat land kommer från länder inom EU där dom blir behandlade som djur dom har aldrig haft eller kommer ha det skydd som vi som har haft lyckan att växa upp i ett land där dom flesta beroende på hur man ger sig själv chansen lyckas! Så varför är det så jobbigt att se att det finns folk som sitter i flera timmar i kylan för att kunna skicka hem lite pengar till sin familj! Medan vi väljer mellan oxfilé eller vilket vin vi ska ha till helgen! Dom människorna som gnäller har aldrig sett hur dom har det i sina hemländer det har jag! Och det är ingen vacker syn! Som jag ser det kan antingen ge dom en slant eller strunta i det, inte känna sig illa till mods jag är nämligen helt övertygad om att dom 1 miljon heller skulle vilja leva i sina hemländer och med sin familj och ha ett jobb där dom kunde försörja sig!
Och än så länge är det inte förbjudet att tigga i Sverige och jag hoppas att det aldrig blir det för vem vet i morgon kanske ni eller jag har oturen att sitta där själv!

Ha en bra dag där ute nu!!

Presentation


Gissa djuret.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards